Înfrățirea copiilor - Obiceiuri tradiționale românști

Înfrățirea copiilor 

Înfrățirea copiilor este un obicei tradițional românesc, care se practică în diferite zone ale țării, cu precădere în mediul rural.

Un obicei care exprimă solidaritatea și prietenia dintre copii.
O formă de socializare și de integrare în comunitate. Este și o modalitate de a sărbători primăvara și Învierea lui Hristos.
Copiii care se înfrățesc au de obicei până la 14 ani. Se spune că după această vârstă, ei nu mai pot forma legături de înfrățire așa de puternice și de sincere.
De asemenea, după 14 ani, copiii încep să se intereseze mai mult de relațiile amoroase decât de cele de prietenie.

Ritualul poate fi diferit de la zonă la zonă, dar nu cu mult.

Iată câteva exemple:  

În Maramureș, copiii se înfrățesc sub un măr sau un cireș înflorit, pe care îl împodobesc cu ouă roșii și panglici colorate.

Ei își dau mâna și spun: „Eu te iau frate/soră cu oul și cu sarea”. Apoi se sărută pe obraz și își fac daruri reciproce. Se crede că legătura de înfrățire este mai puternică decât cea de sânge și durează toată viața.  

În Oltenia, copiii se înfrățesc sub un pom înflorit, pe care îl numesc „pomul dragostei”.

La fel ca mai înainte, copii își dau mâna și spun: „Eu te iau frate/soră cu oul și cu sarea”. Apoi se sărută pe obraz și își fac daruri reciproce. Se crede că legătura de înfrățire este mai puternică decât cea de sânge și durează toată viața.  

În Bucovina, copiii se înfrățesc sub un pom înflorit, pe care îl numesc „pomul vieții”.

La fel ca în toate zonele țării unde se înfrățesc copiii, își dau mâna și spun: „Eu te iau frate/soră cu oul și cu sarea”. Apoi se sărută pe obraz și își fac daruri reciproce. Se crede că legătura de înfrățire este mai puternică decât cea de sânge și durează toată viața.

Iubesc obiceiul acesta românesc și sper din suflet că se mai face și-n ziua de azi. 
Înfrățirea copiilor este un ritual minunat! 
 

Mulțumesc pentru vizită și pentru că ai citit până la capăt. 
Apreciez că ești un om bun. 

Cărțile mele sunt disponibile online și dacă te adresezi unei librării, librarul poate comanda cartea dorită de tine. Acest lucru este valabil pentru orice carte publicată vreodată, nu doar pentru ale mele.

😊 Dacă ești interesat, aici ai linkuri directe la cărțile mele 📖: 
📷 Credit fotografii: PngTree 
🎥 Credit audio, videouri: Pixabay.com 

🤝Disclaimer: Unele dintre linkurile de mai sus pot fi linkuri de afiliat. Acest lucru înseamnă că dacă faci o achiziție prin aceste linkuri, eu voi primi un mic comision fără niciun cost suplimentar pentru tine. 
🙏Mulțumesc pentru sprijinul și înțelegerea ta.

Domnul să te binecuvânteze și să aibă în paza Lui în orice moment. 
desen isus zambind cruce si inima

Hai și pe platformele și rețelele sociale dedicate acestor mesaje creștine. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Îți mulțumesc că vrei să-ți spui părerea creștinească. 🕊️
Mă bucur că ți-a plăcut ceea ce ai citit. 🙌
Mi-a luat mult timp și efort să-mi organizez gândurile și să le exprim într-un mod cât de cât coerent. 😌
Domnul să te aibă mereu în pază! 🙌