Ce să nu faci în Miercurea Albă: Nunta șoarecilor

Înainte de toate, îți mărturisesc că nu știam prea multe despre aceste tradiții, obiceiuri și credințe populare din Miercurea Albă, ori celelalte despre care scriu pe acest blog. 
Fac videouri la cererea ascultătorilor și mă informez destoinic. 

Iată ce am descoperit despre această zi luminată: 

Miercurea Albă este prima zi de după Paște și este cunoscută și ca Sfânta Mercurie sau Miercurea Luminată.

Este o zi de bucurie și de lumină, în care se cântă Axionul Paștilor și se salută cu „Hristos a Înviat!”.

Miercurea Albă este o zi în care se respectă tradițiile și se onorează memoria celor plecați dintre noi.

Sfânta Mercurie este o zi în care se mănâncă pește și dulciuri, dar și cozonac și ouă roșii. Este o zi în care se împart daruri și se fac fapte bune.

În această zi luminată, este bine bine să fii vesel și pașnic cu toți cei din jurul tău, pentru că, așa cum am spus mai devreme, este o zi de bucurie și lumină.

De asemenea, este bine să împarți lumina Învierii cu cei care nu au putut participa la slujba de Paște.

Ce să nu faci în Miercurea Albă:

Nu te spăla pe cap

Nu este bine să te speli pe cap, pentru că se spune că vei încărunți timpuriu.

Nu munci prea mult

Un pic de treabă este permisă, că lucrurile nu se fac singure, dar nu este bine să muncești prea mult sau să faci treburi casnice grele, pentru că îți vei aduce nefericire.

Nu este bine ca femeile să lucreze la câmp sau în grădină, pentru că se spune că vor aduce rozătoarele în casă și se vor lipsi de bucate pe masă tot restul anului. Acest obicei se numește „nunta șoarecilor”.

Nu te certa și nu te supăra pe nimeni! 

Nu este bine să te cerți sau să te superi cu cineva, pentru că îți vei pierde pacea sufletească și vei atrage rele asupra ta. 


Așadar, să nu inviți șoarecii la nuntă în Miercurea Albă. Ăsta este unul dintre lucuririle pe care să nu le faci în Sfânta Mercurie. 

Mulțumesc pentru vizită și pentru că ai citit până la capăt. 
Apreciez că ești un om bun. 

Cărțile mele sunt disponibile online și dacă te adresezi unei librării, librarul poate comanda cartea dorită de tine. Acest lucru este valabil pentru orice carte publicată vreodată, nu doar pentru ale mele.

😊 Dacă ești interesat, aici ai linkuri directe la cărțile mele 📖: 
📷 Credit fotografii: PngTree 
🎥 Credit audio, videouri: Pixabay.com 

🤝Disclaimer: Unele dintre linkurile de mai sus pot fi linkuri de afiliat. Acest lucru înseamnă că dacă faci o achiziție prin aceste linkuri, eu voi primi un mic comision fără niciun cost suplimentar pentru tine. 
🙏Mulțumesc pentru sprijinul și înțelegerea ta.

Domnul să te binecuvânteze și să aibă în paza Lui în orice moment. 
desen isus zambind cruce si inima

Hai și pe platformele și rețelele sociale dedicate acestor mesaje creștine. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Îți mulțumesc că vrei să-ți spui părerea creștinească. 🕊️
Mă bucur că ți-a plăcut ceea ce ai citit. 🙌
Mi-a luat mult timp și efort să-mi organizez gândurile și să le exprim într-un mod cât de cât coerent. 😌
Domnul să te aibă mereu în pază! 🙌